Songs at the lessons

Використання музики і пісень при вивченні іноземних мов 

(під статтею ви знайдете перелік пісень, які я використовую у своїй практиці)

Ідея використання музики і пісень при вивченні іноземних мов не нова. 
Британський викладач і автор багатьох публікацій Alan Maley вказує на дві головні переваги використання музики і пісень в навчальному процесі:
  1. Музика легко запам'ятовуєтся.
  2. Музика забезпечує високий рівень мотивації, особливо для дітей, підлітків і молоді.
Автор книги "Music&Song" Tim Murphey, наголошує, що у викладанні мови все, що ми можемо робити з текстом, ми можемо також робити з піснями, або з текстом  пісні.
  • Вивчати граматику.
  • Розвивати вміння аудіювати текст, ігноруючи незнайомі слова.
  • Читати пісні з лінгвістичними цілями.
  • Складати пісні, статті про пісні, листи співакам, анкети.
  • Обговорювати пісні.
  • Перекладати пісні.
  • Писати діалоги, користуючись словами пісень.
  • Розігрувати рольові п'єси (як герої пісень або співак-кореспондент).
  • Диктувати пісню.
  • Використовувати пісню для вправ на заповнення пропусків у тексті або для виправлення помилок.
  • Використовувати музику як фонову при різних видах діяльності.
  • Інтегрувати пісні в проектну роботу.
  • Активувати або розслаблювати клас розумово.
  • Практикувати вимову, інтонацію і наголос.
  • Практикувати хорове повторення.
  • Вчити лексику.
  • Вчити культуру.
  • Пізнавати більше про своїх учнів і від своїх учнів, дозволяючи їм вибирати і пояснювати свою музику.
  • Розважатися.
Tim Murphey підкреслює, що музика і пісні не відносяться до звичайних категорій вивчення мови, таких як граматика, лексика, читання, аудіювання, говоріння. Але вони можуть включатися у зміст цих категорій, і ми можемо зосередитися на них, коли використовуємо пісні.
Tim Murphey підкреслює, що музика і пісні це не "нова методика" в вивченні мов, але скоріше інструмент, з допомогою якого ми можемо оживити і прискорити процес навчання. Це залежить від вчителя і учнів, наскільки і як вони скористуються перевагами, які музика і пісні можуть запропонувати.
Tim Murphey в книзі "Music $ Song" показує, як музика і пісні можуть використовуватися в класі, які вправи можна виконувати з текстом пісень.

I. Вправи на заповнення пропусків в тексті

  1. Виберіть пісню відповідно до мовного рівня учнів.
  2. Надрукуйте текст, пропускаючи деякі слова, або фрази, залишаючи пропуски, які учні зможуть заповнити. Ви можете сфокусуватися на певному класі слів ( дієслова, прийменники, прикметники).
  3. Роздайте копії пісень з пропусками учням. Учні працюють в парах. Вони спочатку читають текст і думають, які слова можуть бути пропущені.
  4. Учні слухають запис пісні і заповнюють пропуски.
  5. Нарешті, перевіряються відповіді. Якщо є якісь сумніви, програється ще раз відповідна частина аудіограми.
  6. З класом низького рівня ви можете надрукувати глосарій пропущених слів під текстом пісні. Глосарій може містити не тільки пропущені слова, але й підбірку інших слів для вибору.
  7. Ви можете залишити також таку саму кількість рисочок, скільки й літер в пропущеному слові, або полегшити завдання для класів низького рівня, написавши першу букву пропущеного слова. Ви можете пропустити більш ніж одне слово, особливо для ідіоматичних виразів, і написати цифру в дужках, яка відповідає кількості пропущених слів.
  8. В класах середнього рівня можна пропустити слова, що римуються (або тільки одне з пари), в кінці кожної строфи. Ці слова вгадуються з контексту. Якщо це допоможе, спочатку дайте римуючу схему.
  9. Залежно від рівня підготовленості класу ви можете пропустити кожне п'ятє, сьомє, або дев'яте слово.
  10. Готуючи тексти пісень, ви можете вставити зайві слова замість пропусків. Завдання учнів – викреслити слова, які вони не чують.
  11. Вибіркове аудіювання можна проводити без опори на текст. Завдання учнів – почути певні фрази, граматичні структури або слова і порахувати скільки разів вони зустрічаються. Крім того, учні можуть пронумерувати слова в тому порядку, в якому вони їх чують.
  12. Є також можливість для фотокопіювання помилок і зіпсованого тексту. Ви можете стерти перші або останні декілька літер кожної строфи або намалювати пряму чи зигзагоподібну лінію посередині тексту білою фарбою. Це швидкий і легкий спосіб зробити вправу веселою і цікавою. Але дайте учням час вгадати пропущені букви перед прослуховуванням пісні.
  13. Для учнів високого рівня підготуйте незакінчений текст разом з глосарієм, який містить не тільки пропущені слова, але й набір синонімів до них. Учні можуть обговорювати поетичну цінність кожного синоніма перед кінцевим вибором.

II. Вправи з переплутаним текстом пісні

  1. Виберіть пісню і надрукуйте текст.
  2. У вас є два вибори.
a) Зробити копії слів і потім розрізати кожну строфу, або куплет на дві половини горизонтально, або вертикально, залежно від рівня складності, і покласти всю пісню в конверт.
b) Передрукувати пісню з реченнями в іншому порядку – цілі речення, строфи, або навіть половини речень і зробіть копії для всього класу.
  1. Роздайте конверти парам учнів і попросіть скласти слова в правильному порядку.
  2. Програйте запис пісні, але зупиняйтеся після кожного другого рядка.
  3. Нарешті програйте всю пісню.
  4. Для менш підготовлених учнів ця вправа може виконуватися зі строфами, або зі словами в межах строф.
  5. Дайте кожному учню слово, вираз або строфу пісні. Програйте запис. Коли учні слухають, вони стають в тому порядку, який вони чують в пісні.
  6. Підготовлені учні працюють в малих групах, кожному дається строфа, і їх завдання – стати в правильному порядку до прослуховування пісні.

Пісні для вивчення граматичного матеріалу
Конструкція HAVE GOT
Present Continuous 
Past Simple
Past Simple & Past Continuous

Конструкція AS...AS

First Conditional

       Пісні для вивчення лексичного матеріалу
Environment
Friendship



School Subjects


Emotions 


In the City

London 




Jazz Chants 


17 коментарів:

  1. Thanks for a good idea. Especially i like the song "Yellow Lemon Tree". It's quite easy to understand and to sing.

    ВідповістиВидалити
  2. Познайомилась з новими. Скористаюсь.Дякую.

    ВідповістиВидалити
  3. I use songs too. It really helps.Thanks for the new ones.

    ВідповістиВидалити
  4. Гарна можливість зробити уроки цікавими та веселими

    ВідповістиВидалити
  5. Дуже цікаві матеріали, корисні для збагачення словникового запасу учня.

    ВідповістиВидалити
  6. Пісні на уроці створюють незабутню атмосферу свята, невимушеності)
    Thanks for the advice. I owe you one)

    ВідповістиВидалити
  7. дуже сподобалось. скористаюсь.

    ВідповістиВидалити
  8. You are very creative. Thanks a lot for Your interesting and useful information. Wish Your bright impressions, great emotions and victory in the competition.

    ВідповістиВидалити