Using ICT


Розвиток навичок ХХІ століття шляхом використання ІКТ на уроках англійської мови
Сучасне  суспільство ХХІ століття –це суспільство, в якому комп'ютерні технології є невід'[ємною частиною життя. Технології розвиваються сьогодні швидше, ніж будь-коли раніше, і вплив великих творінь технічних засобів таких як Інтернет, мобільні телефони, WiFi, комп'ютери, цифрові засоби масової інформації і нескінченна безліч інших інструментів і програм є безпрецедентним. Наші учні народилися в епоху цифрових технологій.  Для них є навіть термін запропонований  школою Howell в  2012 - Internet Generation or Digital Natives.  Освіта не є винятком цієї технологічної революції. ІКТ різко змінили  як спосіб навчання студентів, так  і очікування від системи освіти. Піллей, Болтон, Льюїс і Уілс стверджують: "Традиційних уявленнь про освіту  вже більше  не достатньо, щоб підготувати робочу силу для динамічного світу. В даний час ми живемо в епоху інформації, глобальної конкуренції і нових технологій, які змінюють те, як ми думаємо, живемо і працюємо. Сучасне суспільство поставило низку  вимог до громадян ХХІ століття".
Саме тому уже п’ятий рік поспіль працюю над своєю проблемною темою: «Розвиток навичок ХХІ століття шляхом використання ІКТ на уроках англійської мови».
Актуальність мого дослідження полягає в тому, що ІКТ характеризується високою комунікативною можливістю і активним включенням учнів  в пізнавальну діяльність, активізують потенціал знань та умінь навичок говоріння та аудіювання, ефективно розвивають вміння та навички комунікативної компетенції у школярів,завдяки яким учень здатен застосовувати засвоєні знання й набуті уміння у нестандартних ситуаціях. Метою дослідження є виявлення можливостей ІКТ, підвищення їх результативності та визначення того, що необхідно для розвитку готовності і уміння діяти в життєвих ситуаціях, приймати критичні рішення,знаходити свій шлях у новому оточенні. Предметом дослідження є розвиток в учнів навичок ХХІ століття за допомогою використання ІКТ в процесі навчання. Об'єктом дослідження є учень та розвиток його емоційної та інтелектуальної особистості.
 Інформаційно-комунікаційна технологія навчання ( ІКТ) – це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу.
 Інформаційні технології стають  потужним багатофункціональним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.
Відповідно до освітньої програми «Партнерство з підтримки навичок ХХІ століття» виділяють такі  навички ХХІ століття:– творчість і інноваційність
– критичне мислення і вміння вирішувати проблеми,
– комунікативні навички та навички співробітництва,
– вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички,
–інформаційна грамотність,
–медіа грамотність,
–IКT – грамотність,
–життєві та кар’єрні навички,
– соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур.
       Працюючи в школі вже майже 13 років, виробляю свої власні підходи щодо викладання англійської мови. Я розумію, що моя готовність до творчого пошуку разом з учнями, уміння створювати атмосферу, в якій учні матимуть можливість формувати і розвивати навички ХХІ століття значною мірою залежить  від моєї власної обізнаності та володіння арсеналом педагогічних умінь та навичок, знання предмета. Я намагаюсь впроваджувати нові методики, виробляти нові, нестандартні прийоми активізації пізнавальної діяльності учнів.
Моє творче кредо:  Я почую, і я забуду. Я побачу, і я запам'ятаю. Я зроблю, і я зрозумію. (Китайське прислів'я).
В своїй роботі обов’язково використовую диференційоване та особистісно-зорієнтоване навчання, де:
1.            дитина в школі – повноцінна особистість;
2.            учень є суб’єктом навчальної діяльності;
3.            талановитою є кожна дитина;
4.            в основі навчання лежить позитивна, креативна, корисна праця;
5.            навчання на основі успіху, відмова від примушування.
Намагаюся активно використовувати різні ІКТ навчання на кожному етапі вивчення іноземної мови.(PPP aproach).
Етап презентації:
·                   мультимедійні презентації;
·                   використання відео з Youtube;
·                   аудіоматеріали, подкасти;
·                   перегляд iMovie.
На цьому етапі завдяки використанню ІКТ учні вчаться працювати з інформацією,аналізувати та систематизувати викладений матеріал. Аудіо матеріали є незамінними для формування фонетичних навичок учнів. Завдяки відео, віртуальним подорожам учні розвивають соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур.
     Етап практики:
·          ігрові технології;
·          MultiROMs;
·          Online –тренажери;
·          Online програми для вивчення мов ( наприклад BUSUU)
·          Hot  Potatoes
Використяння вищезгаданих КТ забезпечує оптимальну для кожного конкретного учня послідовність, швидкість сприйняття матеріалу, можливість самостійної організації роботи; також  забезпечує можливість самоконтролю якості здобутих знань і навичок; індивідуалізація процесу навчання, використання основних і допоміжних навчальних впливів, розширення меж самостійної діяльності школярів; урізноманітнення типів навчальних завдань;
     Етап продукування:
·          мультимедійні презентації;
·          проектні технології
·          веб-квести
·          цифрові розповіді
·          дискусії в соціальних мережах
·          padlet
·          popplet
Саме на цьому етапі вивчення мови учні мають змогу розвивати навичкм ХХІ століття, тому що ці ІКТ вимагають в них навичок аналізувати, синтезувати, розподіляти по категоріям знайдену інформацію. На цьому етапі найчастіше учні працюють в групах, парах, що дозволає виробляти в них навички співпраці.
Використання ІКТ є специфічним і досить складним, потребує особливих знань, навичок, здібностей. Впровадження ІКТ неможливе без педагога-дослідника, який володіє системним мисленням, розвиненою здатністю до творчості, сформованою й усвідомленою готовністю до інновацій. Перед кожним із нас два шляхи: жити минулими заслугами, закриваючи очі на кардинальні зміни у світі, прирікаючи своїх учнів на життєвий неуспіх, або пробувати щось змінити у своєму ставленні до новітніх освітніх технологій. Гарно про це сказав педагог – новатор, доктор педагогічних наук, професор  І.П. Підласий: «Можна бездумно тужити за втраченими ідеалами, скаржитись на падіння духовності та вихованості, втрату людяності й моральності, загалом на життя і зовсім незвичну школу, але хід подій вже не повернути. Погрожувати поїздові, що стрімко віддаляється від перону, дозволено лише дітям».
  

10 коментарів:

  1. Сучасна молода людина-людина,що володіє кількома іноземними мовами і ІКТ.Ви готуєте учнів до життя.Respect!

    ВідповістиВидалити
  2. Катерино Сергіївно! Ви - чудовий сучасний креативний учитель. Успіхів Вам! Натхнення, творчості і перемог!

    ВідповістиВидалити
  3. Very actual topic. I think young people should be computer literate.

    ВідповістиВидалити
  4. Ваша тема надзвичайно перспективна

    ВідповістиВидалити
  5. Крокуєте в ногу з потребами часу!

    ВідповістиВидалити