Розвиток навичок ХХІ століття шляхом використання ІКТ на уроках англійської мови
Сучасне  суспільство ХХІ століття –це суспільство, в
якому комп'ютерні технології є невід'[ємною частиною життя. Технології
розвиваються сьогодні швидше, ніж будь-коли раніше, і вплив великих творінь
технічних засобів таких як Інтернет, мобільні телефони, WiFi, комп'ютери, цифрові засоби масової інформації і нескінченна безліч інших інструментів і
програм є безпрецедентним.
Наші учні народилися в епоху цифрових технологій.  Для них є навіть термін запропонований  школою Howell в  2012 - Internet Generation or Digital Natives.  Освіта не є
винятком цієї технологічної революції. ІКТ різко змінили  як спосіб навчання студентів, так  і очікування від системи освіти. Піллей,
Болтон, Льюїс і Уілс стверджують: "Традиційних уявленнь про освіту  вже більше 
не достатньо, щоб підготувати робочу силу для динамічного світу. В даний
час ми живемо в епоху інформації, глобальної конкуренції і нових технологій,
які змінюють те, як ми думаємо, живемо і працюємо. Сучасне суспільство
поставило низку  вимог до громадян ХХІ
століття".
Саме тому уже
п’ятий рік поспіль працюю над своєю проблемною темою: «Розвиток навичок ХХІ
століття шляхом використання ІКТ на уроках англійської мови».
Актуальність мого дослідження полягає в тому, що ІКТ характеризується
високою комунікативною можливістю і активним включенням учнів  в пізнавальну діяльність, активізують
потенціал знань та умінь навичок говоріння та аудіювання, ефективно розвивають
вміння та навички комунікативної компетенції у школярів,завдяки яким учень
здатен застосовувати засвоєні знання й набуті уміння у нестандартних ситуаціях.
Метою дослідження є виявлення
можливостей ІКТ, підвищення їх результативності та визначення того, що
необхідно для розвитку готовності і уміння діяти в життєвих ситуаціях, приймати
критичні рішення,знаходити свій шлях у новому оточенні. Предметом дослідження є розвиток в учнів навичок ХХІ
століття за допомогою використання ІКТ в процесі навчання. Об'єктом дослідження є учень та розвиток його емоційної та
інтелектуальної особистості.
 Інформаційно-комунікаційна
технологія навчання ( ІКТ) – це сукупність методів і технічних засобів
реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів
забезпечення ефективного процесу.
 Інформаційні технології стають  потужним багатофункціональним засобом навчання.
Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню
школярів до інформаційної культури.
Відповідно до освітньої програми «Партнерство з підтримки
навичок ХХІ століття» виділяють такі  навички ХХІ століття:– творчість і інноваційність
– критичне мислення і вміння вирішувати проблеми,
– комунікативні навички та навички співробітництва,
– вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички,
–інформаційна грамотність,
–медіа грамотність,
–IКT – грамотність,
–життєві та кар’єрні навички,
– соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур.
– комунікативні навички та навички співробітництва,
– вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички,
–інформаційна грамотність,
–медіа грамотність,
–IКT – грамотність,
–життєві та кар’єрні навички,
– соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур.
       Працюючи в школі вже майже 13 років,
виробляю свої власні підходи щодо викладання англійської мови. Я розумію, що
моя готовність до творчого пошуку разом з учнями, уміння створювати атмосферу,
в якій учні матимуть можливість формувати і розвивати навички ХХІ століття
значною мірою залежить  від моєї власної обізнаності та володіння арсеналом педагогічних
умінь та навичок, знання предмета. Я намагаюсь впроваджувати нові методики,
виробляти нові, нестандартні прийоми активізації пізнавальної діяльності учнів.
Моє творче кредо:  Я почую, і я забуду. Я побачу, і я
запам'ятаю. Я зроблю, і я зрозумію. (Китайське прислів'я).
В
своїй роботі обов’язково використовую диференційоване та
особистісно-зорієнтоване навчання, де:
1.           
дитина
в школі – повноцінна особистість;
2.           
учень
є суб’єктом навчальної діяльності;
3.           
талановитою
є кожна дитина;
4.           
в
основі навчання лежить позитивна, креативна, корисна праця;
5.           
навчання
на основі успіху, відмова від примушування.
Намагаюся активно
використовувати різні ІКТ навчання на кожному етапі вивчення іноземної мови.(PPP aproach).
Етап презентації:
·                  
мультимедійні презентації;
·                  
використання
відео з Youtube;
·                  
аудіоматеріали,
подкасти; 
·                  
перегляд
iMovie. 
На цьому
етапі завдяки використанню ІКТ учні вчаться працювати з інформацією,аналізувати
та систематизувати викладений матеріал. Аудіо матеріали є незамінними для
формування фонетичних навичок учнів. Завдяки відео, віртуальним подорожам учні
розвивають соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних
культур.
     Етап практики:
·         
ігрові
технології;
·         
MultiROMs;
·         
Online
–тренажери;
·         
Online
програми для вивчення мов (
наприклад BUSUU)
·         
Hot  Potatoes
Використяння вищезгаданих КТ забезпечує оптимальну для кожного
конкретного учня послідовність, швидкість сприйняття матеріалу, можливість
самостійної організації роботи;
також  забезпечує можливість самоконтролю якості
здобутих знань і навичок; індивідуалізація процесу навчання, використання
основних і допоміжних навчальних впливів, розширення меж самостійної діяльності
школярів; урізноманітнення типів навчальних завдань;
     Етап продукування:
·         
мультимедійні презентації;
·         
проектні
технології
·         
веб-квести
·         
цифрові
розповіді
·         
дискусії
в соціальних мережах
·         
padlet
·         
popplet
Саме на цьому етапі вивчення мови учні мають змогу
розвивати навичкм ХХІ століття, тому що ці ІКТ вимагають в них навичок
аналізувати, синтезувати, розподіляти по категоріям знайдену інформацію. На цьому
етапі найчастіше учні працюють в групах, парах, що дозволає виробляти в них
навички співпраці.
Використання ІКТ є
специфічним і досить складним, потребує особливих знань, навичок, здібностей.
Впровадження ІКТ неможливе без педагога-дослідника, який володіє системним
мисленням, розвиненою здатністю до творчості, сформованою й усвідомленою
готовністю до інновацій. Перед кожним із нас два шляхи: жити минулими
заслугами, закриваючи очі на кардинальні зміни у світі, прирікаючи своїх учнів на
життєвий неуспіх, або пробувати щось змінити у своєму ставленні до новітніх
освітніх технологій. Гарно про це сказав педагог – новатор, доктор педагогічних
наук, професор  І.П. Підласий: «Можна
бездумно тужити за втраченими ідеалами, скаржитись на падіння духовності та
вихованості, втрату людяності й моральності, загалом на життя і зовсім незвичну
школу, але хід подій вже не повернути. Погрожувати поїздові, що стрімко
віддаляється від перону, дозволено лише дітям».

Сучасна молода людина-людина,що володіє кількома іноземними мовами і ІКТ.Ви готуєте учнів до життя.Respect!
ВідповістиВидалитиКатерино Сергіївно! Ви - чудовий сучасний креативний учитель. Успіхів Вам! Натхнення, творчості і перемог!
ВідповістиВидалитиВаш досвід вражає!
ВідповістиВидалитиУспіхів!
ВідповістиВидалитиДуже актуально та креативно.
ВідповістиВидалитиVery actual topic. I think young people should be computer literate.
ВідповістиВидалитиДосить важлива та сучасна тема!
ВідповістиВидалитиАктуальна тема
ВідповістиВидалитиВаша тема надзвичайно перспективна
ВідповістиВидалитиКрокуєте в ногу з потребами часу!
ВідповістиВидалити